Travel Tips: Halal Restaurants in Vientiane, Laos

Travel Tips: Halal Restaurants in Vientiane, Laos

For Muslims, looking for Halal food can be a hassle in a foreign land, especially if the Muslim community is very small or almost non-existence. That was what happened to me during my solo journey to Vientiane, Laos a few months back. It was hard to find halal food. Yes, Muslims can opt for seafood or even Maggie mee, but for how long can your taste bud accept that. πŸ˜‰ Gladly, I was lucky. As I wandered around, I saw 3 halal food outlets in Vientiane and the best thing was that, some of them even offer mamak food! Oh, how I miss home. Here are some tips of where to find halal restaurants in Vientiane, Laos.

Untuk orang Islam, kalau nak cari makanan halal kat bumi asing, memang payah. Apatah lagi kalau komuniti Muslim kat situ sikit atau hampir tak ada. Itu yang jadi kat aku masa aku travel solo ke Vientiane, Laos beberapa bulan lepas. Payah kot nak cari makanan halal! Memanglah kita boleh makan seafood atau mee Maggie, tapi sampai bila mampu bertahan kan? πŸ˜‰ Nasib baik, masa aku tengah jalan-jalan ronda-ronda seorang diri, aku jumpa 3 restoran halal kat Vientiane ni. Yang paling best, ada yang siap jual makanan mamak lagi. Ok memang restoran tu restoran mamak pun sebenarnya. Haha. Oh rindunya Malaysia. Untuk entri ni, aku bagi tips mana nak cari restoran / tempat makan halal di Vientiane, Laos.

****

1. Nazim Restaurant / Restoran Nazim

This restaurant is situated off the main road opposite the waterfront area, on Rue Chao Anou.

Restoran ni letaknya di Jalan Chao Anou, berhadapan kawasan waterfront.

Signboard showing where the restaurant is

After you see this signboard, enter the junction and walk further a bit. The restaurant will be on your right.

Lepas nampak papan tanda ni, masuk lorong, dan jalan ke depan sikit. Restoran sebelah kanan.

Walk further inside and the restaurant will be on your right.

Apart from the typical Indian food, seeing the menu made me smile. However, the price at this restaurant is a little bit on the high side.

Selain makanan India, bila tengok menu aku tersenyum sendiri. Tapi, harga makanan kat restoran ni sebenarnya agak mahal sikit.

Tell me why I shouldn’t smile seeing this?

2. Aashifa Restaurant / Restoran Aashifa

I stumbled upon this restaurant on my way to another restaurant. Did not have the chance to try the food here, but yes, here is another option for Muslims travellers. Situated along the main road facing the riverfront. Being a corner lot restaurant, the view from here is quite nice actually.

Terjumpa restoran ni secara tak sengaja masa dalam perjalanan ke restoran lain. Tak berpeluang merasa makanan kat sini tapi ini pilihan lain untuk pengunjung Muslim. Terletak di jalan utama menghadap riverfront. Kedai hujung, jadi pemandangan agak cantik dari sini.

Aashifa Restaurant, near the riverfront.

3. Fathima Restaurant / Restoran Fathima

This is another option for Muslims travellers to Vientiane. Situated on the same road as Aashifa Restaurant, this restaurant’s tagline is ‘The Only Real Halal Restaurant in Town’ or something like that. This is due to the fact that this is the only restaurant which does not serve alcoholic beverage on its menu list.

Satu lagi pilihan untuk pengunjung Muslim di Vientiane. Terletak di jalan yang sama dengan Restoran Aashifa, tagline restoran ni ialah ‘Restoran Halal Sebenar’ sebab takde jual minuman keras dalam menu dia.

Feel at home when you’re not πŸ™‚

Apart from selling Malaysian food as well [which made me smile again], one of the staffs here speaks fluent Bahasa, as I was told that he has been working for 18 years in Brunei. If you are alone, the best place to start a conversation in our national language is here.

Selain makanan Malaysia [yang membuatkan aku tersenyum… lagi…], salah sorang pekerja kat sini boleh cakap Bahasa Melayu. Dia kata, sebelum ke sini, 18 tahun dia kerja di Brunei. Kalau keseorangan tu, datanglah sini sembang dengan dia.

Cheaper price here.

****

So, that’s it. The 3 Halal restaurants in Vientiane for you to try out. πŸ™‚ Happy searching!

Itulah dia 3 restoran halal di Vientiane. Selamat mencari!

My self-drawn map, to give clearer view… hopefully!

**Don’t forget to LIKE our page for updates, tips and stuffs!**

12 Replies to “Travel Tips: Halal Restaurants in Vientiane, Laos”

  1. Woww dah ada dwibahasa lah ada improvement πŸ™‚
    Mkn halal kt tempat asing dan majoriti islam kurang mmg agak mahal sikit. Klau jm tersesat ke sana tersesat katannya hahaha akan refer kt c niww

    1. Haha. Terima kasih JM sudi berkunjung πŸ™‚

      Hehe terajin pulak buat dwibahasa. Haha.

      Agaklah, tapi kalau berlapar je pun, memang susah nak tahan. haha. so, belasah ajelaaa. mahal pun makan je janji halall. hehehe

      Tersesat katanya! Haha. Takpe ada map tu boleh print. Hahaha

    1. Yes, they are quite pricey but considering the fact that they cater to tourists, I could relate to that. Yes, the restaurants are walking distance to the tourist area and situated close to the riverside.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: